april 02, 2013

Om drömmar och vimplar i träd

Untitled



Untitled



Untitled



Untitled



Om drömmar som blir sanna.

Vi planerar Majas studentfest. I torpet ska vi vara. Och i trädgården.
Jag ska hänga upp 10 kronors vimplarna i träden och blåsa ballonger. 
Duka borden med gamla lakan och broderade loppisdukar. 
Låta pannacottan stelna i små roskoppar. Sätta fram alla udda gamla tallrikar vi har.

Maja Linnea ska få en fin dag. Åka chevrolet och dansa i sin prickiga klänning från Jumperfabriken. 
Och jag är den stolta mamman. Som hade turen att bli mamma just till Maja. 

Min Maja. Som väcker mig på nätterna ibland och ropar. Mamma. Kan du komma? 
Jag kommer alltid. 
Maja som kallar mig Svea och frågar sjutton gånger om dagen om jag är söt. Jag tröttnar aldrig. 
Aldrig skulle jag vilja vara utan min Maja.
Fredagen den trettonde november kom hon till mig min Maja. Snöflingorna ramlade utanför och jag var bara en liten ung flicka. 18 år. 
Jag gav mig den på att detta skulle jag klara. Och vårda. Ett litet liv som visade sig vara ett alldeles speciellt litet liv. En alldeles speciell liten Maja.

Tusan vad mycket kärlek som ryms i ett hjärta. Kärleken till sina barn. 

Tacksamhet är ett bra påhitt. Precis så. 


9 kommentarer:

  1. Hejsan Julia!
    Jag hittade din fina blogg av en slump och blev jätteglad, för jag visste inte att du hade en blogg. Vilka härlig bilder du tar och vad fint och innerligt du skrivet. Tänk att dina flickor blivit så stora. När jag lärde känna dig hade du en bebis i magen och väntade ditt tredje barn.
    Ha det så jättebra och många kramar till dig....
    Anette/Skutan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anette, Vad glad jag blir! Och vad jag undrar hur du har det? Bra hoppas jag. Stor varm kram tillbaka till dig!

      Radera
  2. Den där kärleken får en att orka precis allt. Även när man är säker på att man inte orkar mer. Och visst är de speciella våra barn? Även om jag ibland (eller ganska ofta) både svär och gråter, så skulle jag aldrig vilja ha det annorlunda. Jag är så tacksam över att just jag fick bli hans mamma.

    Maja kommer att få en fantastisk student <3

    Stor, varm kram Sarah

    SvaraRadera
  3. Underbart! Kul att följa dig på bloggen också!

    SvaraRadera
  4. Fina fina du Julia <3. Så vackert skrivet :). Saknar dig och hoppas du mår bra. Tusen kramarfrån Lisa

    SvaraRadera
  5. Julia för helvete, när ska du samla det här till en bok? Jag bara undrar ... och fler visst med mig.

    SvaraRadera
  6. Åh, studentfest! Vad härligt med lite sommarplaner! Kolla gärna in vår tävling som vi har på Doyoufancythis.com! Man kan vinna en fin skål från Sagaform /Hanna

    SvaraRadera
  7. Julia, så fint du skriver. Och jag som har fått ynnesten att träffa din Maja flera gånger blir rörd till tårar. Jag vet att du kommer att göra Majas student alldeles extra fin. Kramar Jessica

    SvaraRadera
  8. så utrolig koselig !

    SvaraRadera

Det går bra att kommentera även om du inte har en egen blogg. Välj alternativet Anonymt under kommentarsrutan här nedan.
Sen är det bara att skriva din kommentar och publicera den.

Jag blir så himla glad :)